zaterdag 7 mei 2016

Lunch : avocadospread

Hoi!
Ik ben gefascineerd door manieren om net iets gezonder en lekkerder te lunchen dan your average boterham met kaas. Vandaag lunchte ik met knapperig donker brood en avocadospread. Ik had niet alle ingrediënten in huis voor een traditionele guaca, dus daarom heb ik maar wat geïmproviseerd.


Voor een lunch voor 2 personen heb je nodig :
2 avocado's - halve rode ui - citroen/limoensap - zout - peper - 1 teen knoflook - paprikapoeder

Stap 1 : Je begint met het fijn snipperen van de rode ui en het pellen van de avocado. Als je de avocado  eerst doormidden snijdt gaat dit het makkelijkst. Je doet de avocado in een hoge kom en perst er de knoflook over uit. Giet er vervolgens 1,5 eetlepel citroensap overheen, een paar flinke draaien met de peper en zout molen en een flinke snuf paprikapoeder. Zet op dit mengsel vervolgens de staafmixer en zorg ervoor dat alle klontjes verdwijnen.
Stap 2 : PROEVEN! Als je het niet zout genoeg vindt voeg je zout toe, als je het niet zuur genoeg vindt citroensap etc. etc. Dit doe je net zolang totdat je tevreden bent. Op het laatst roer je er de rode ui nog doorheen en gebruik je deze ook als garnering.

Smakelijk!

Tip 1 : Voor een traditionele guacamole wordt ook fijngesneden tomaat en fijngesneden rode peper gebruikt, ik had dit niet in huis, maar het is zeker lekker als toevoeging.
Tip 2 : Houd je van spicy? Voeg dan eens wat cayennepeper toe.
X Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten