zaterdag 11 juni 2016

Culinair : vegetarische stoof met gnocci

Hoi!
Vandaag ontdekte ik bij de jumbo Hollandsch Stoofvleesch van de vegetarische slager, aangezien ik al JAREN geen stoofvlees heb gehad dacht ik : hmm, dit ga ik proberen. Als jij dit ook een keertje wil testen moet je het volgende in huis halen :

Ingrediënten voor 2 personen :
1/2 pak gnocci - 1 winterpeen - 1 zoete aardappel - 1 ui - 1 pakje vegetarisch stoofvlees - 1 blikje tomatenblokjes - pompoen (ik had uit de diepvries) - beetje peper en zout

Sommige oplettende lezers vallen misschien de zwarte puntjes in het eten op en vragen zich af of die puntjes niet ook op de ingrediëntenlijst moeten. Nou, dit is dus mosterdzaad en daar hangt nogal een sneu verhaal aan vast. Ik had een tijdje terug een recept gelezen waar mosterdzaad in stond, ik weet alleen niet meer welk recept, alleen dat ik baalde dat ik het niet kon maken omdat ik geen mosterdzaad in mijn voorraadkast had staan. Nou waren kruiden laatst in de aanbieding bij de Appie en heb ik ze gekocht, maar nu weet ik niet waarvoor ik het moet gebruiken. Om het geen mislukte aankoop te laten zijn gooi ik nu overal mosterdzaad doorheen om me niet slecht te voelen. Dus dat.
Of het dit eten lekkerder maakt? Ik heb geen idee.

Okee door naar het echte werk :
Stap 1 : Zet 1 pan met een liter water op en wacht totdat het water kookt. Schil en snijd ondertussen de zoete aardappel en wortel in stukjes. In een andere pan bak je een gesnipperd uitje.
Stap 2 : Als de ui lekker begint te karamelliseren voeg je de tomatenblokjes en de pompoen toe.
Stap 3 : Voeg de zoete aardappel en de wortel toe aan de ui-saus en giet hier ook het stoofvlees bij. Breng op smaak met peper en zout.
Stap 4 : Kook in het (nog hete water) waar je eerst de groente kookte de gnocci totdat ze boven komen drijven.
Stap 5 : Doe alles bij elkaar in een pan en geniet ervan!

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten