woensdag 1 juni 2016

Hotspot : de Tapaskelder in Utrecht


Lieve lezers,

afgelopen weekend had ik wat te vieren! Ik was vijf jaar samen met m'n boyfriend. Dit schreeuwde natuurlijk om lekker eten en genieten. Gelukkig was het weer lekker en genoten we van een drankje op het terras aan de Oudegracht in Utrecht. Ik vergelijk de stad altijd met een grote uitvoering van Leiden, omdat het ook leuke grachten heeft met kleine winkeltjes, hippe lunchtentjes en leuke borrelplekken. De stad heeft ook zo'n Nederlandse oude sfeer, vooral de oude gracht, waar je direct aan het water kunt zitten is fantastisch. We dronken eerst een biertje bij de Tapasbar, een restaurant waar ik heel graag nog eens zou willen eten. Het restaurant is onderdeel van 'De winkel van Sinkel', een brasserie die erg duidelijk aanwezig is op de Oudegracht.

Het interieur van de tapaskelder, bron: dewinkelvansinkel.nl


Beneden, direct aan het water ligt de Tapaskelder. Het terras bestaat uit zitzakken tegen een boom en tafels met stoelen. Eigenlijk zag ik pas toen ik het toilet op ging zoeken het interieur van het restaurant. Het was alsof je in duizend en een nacht terecht kwam. Daarnaast hadden ze - ik kijk altijd bij alle restaurants naar de menukaart, of ik nu wat ga eten of drinken - super lekkere gerechtjes op de kaart! Een aanrader op basis van looks dus, maar ook een beetje op de smaak. We bestelden, omdat we honger hadden, een broodje met aioli en dat was chill!

Later komt er vast een wat uitgebreidere review over het eten, maar als je een plekje zoekt aan een van de grootste winkelstraten van Utrecht om te gaan zitten en te borrelen, ga dan naar de tapastent. Er zijn nacho's, er is brood met aioli of tapanade en er zijn chille biertjes en ze hebben lekkere wijn!

Liefs, Leidse meisjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten