donderdag 30 juni 2016

Hotspot : Hortus Botanicus

Heeey!

Ik hoor jullie al denken : is een botanische tuin een hotspot?
JA. Het is écht oprecht leuk.

De Hortus is de oudste botanische tuin van Nederland en wordt niet alleen puur voor vermaak bezocht, maar ook door vele onderzoekers uit de hele wereld. Je ziet hier planten waarvan je dacht dat ze niet bestonden en ik waande me in Jurassic World met al die prehistorische begroeiing,. Mijn lievelingskas is de Victoriakas, hier vind je een gigantische waterlelie en prachtige vlinders. De bladeren van de waterlelie kunnen wel 3 meter in doorsnee worden en het is echt een prachtig gezicht. Er vloog ook nog een vlinder ter grote van mijn hand bijna vol in mijn gezicht en na nadere inspectie bleken er minstens 10 rond te vliegen. Nadat we de kassen hadden geïnspecteerd zijn we de tuinen gaan bekijken, die bijna 4 hectare beslaan.


In de tuinen kwamen we ook een theetuin tegen en aangezien mama en ik best wel hongerig waren (as usual) besloten we om hier te gaan zitten. Ik had een homemade ginger ale, mama een kop koffie en we deelden een stuk worteltaart. Het was allemaal erg lekker en ik mocht de ginger ale zelf tappen, maar het geheel was wel ietwat prijzig. De stoeltjes en tafeltjes waren wel heel schattig en we zaten bij de vijver. De vijver was best een bijzonder gezicht omdat de vissen die erin zwommen af en toe omhoog sprongen?! Echt heel vreemd maar wel gaaf. Binnen 3 seconden zat er ook nog een kat om mijn schoot die het duidelijk gemunt had op de worteltaart. Als je een zwart met witte kat ziet moet je hem echt even aaien, want het is echt een schatje. Verder vond ik van de buitentuinen de Chinese kruidentuin het allerleukste, maar de rest is ook zeker de moeite waard om te bekijken.



Wat veel studenten volgens mij niet weten is dat je met je collegekaart gewoon gratis naar binnen kan, het is echt de moeite waard om heen te gaan!

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten