donderdag 23 juni 2016

lunch : croque madame (tosti met gebakken ei in het frans)

Bonjour!


Vandaag stond bij mij in het teken van de Franse cuisine en daarom heb ik ook een heerlijk lunchgerecht voor jullie : de croque madame. De croque madame is eigenlijk de iets simpelere versie van de croque monsieur. De croque monsieur heeft namelijk een bechamelsaus in plaats van een gebakken eitje. Vandaag heb ik de croque madame voor jullie gemaakt, mijn variant is met alleen kaas, maar als je wilt kan je natuurlijk altijd ham toevoegen.


Je hebt nodig :
2 sneetjes brood - mosterd - kaas - peper & zout - boter - 1 ei
optioneel : verse kruiden (ik gebruik bieslook)

Stap 1 : Zet een lage pan om te bakken op het vuur en doe hier wat boter in. Maak een tosti en bestrijk de onderste boterham voordat je er de kaas oplegt met mosterd. Bak de boterham ongeveer 3 minuten per kant in de pan en verwarm ondertussen de oven voor op 200 graden.
Stap 2 : Doe de tosti in de oven voor ongeveer 5 minuten en breek na 2 minuten een eitje in de pan. Ik draai het ei aan het eind heel kort om omdat ik geen fan ben van net niet gestold eiwit, maar dit is een kwestie van individuele smaak dus doe vooral wat jij lekker vindt.
Stap 3 : Haal de tosti uit de oven en leg het ei erop. Bestrooi met peper en zout en eventueel met kruiden.


Liefs, Leidse meisjes


p.s. mijn timing ging net niet helemaal goed waardoor mijn tosti en ei net iets te ver zijn.
p.s.s. je kan de tosti ook alleen in de pan doen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten