vrijdag 3 juni 2016

Productreview : Fudge en Chocolade van Johnny Doodle


Lieve lezers,

er is een nieuw chocolade- en fudgemerk in town! Het heet Johnny Doodle en komt oorspronkelijk uit Rotterdam. Ik ontdekte het toen ik in de AH kwam, op zoek naar wat lekkers en man man man wat hebben zij lekkere chocolade. Dit keer probeerde ik de dark chocolate salty fudge en de salty fudge. Eerder probeerde ik al eens de chocolade en vanillevariant en de melkchocolade met browniestukjes en fudge. De chocoladesmaken zijn bijzonder, zo hebben ze een witte chocolade met aardbei en merengue en een speculoosvariant. Voor ieder wat wils dus.


Voor deze post probeerde ik de pure chocolade met gezouten fudge en wat een lekkere chocoladereep is dat! Ik houd zelf erg van pure chocolade, maar zelfs iemand die niet van pure chocolade houdt wordt hier gelukkig van! De chocolade zelf is superlekker en de kleine fudgeblokjes maken het alleen maar beterrrrrrr!  De enige variant die ik tot nu toe heb geproefd en wat minder vond is de variant met karamel en brownie, omdat de brownie enorm overheerste en je de karamel bijna niet meer proefte, waarvoor ik eigenlijk de reep had gekocht. Mijn moeder heeft daarnaast ooit de nougat cardamon variant gekocht, maar daar was ik persoonlijk minder fan van.

De fudge is fantastisch! Echt de lekkerste die ik ooit geproeft heb. Mijn persoonlijke favoriet is de gezouten karamel, omdat het zoutje echt de smaak van de karamel versterkt. Iedereen die erg van chocolade houdt moet zeker eens de chocoladefudge proberen. De vanille- en gezouten karamelvariant lijken erg op elkaar alleen heeft de karamel variant een klein zoutje, waardoor de karamelsmaak erg versterkt wordt.

Je koopt de zakken fudge voor ongeveer €1.70 en de chocoladerepen voor €2.60 (verschilt per supermarkt). Voor een student natuurlijk enigszins duur, maar de producten zijn natuurlijk gemaakt en bij aankoop lever je een bijdrage aan het goede doel! De fudge is er in de smaken: vanille, chocolade, gezouten karamel en rum-rozijnen. De chocoladerepen zijn er in maar liefst acht verschillende smaken, namelijk: milk chocolate, 72% dark chocolate, milk chocolate fudge & brownie, white strawberry & merengue, dark salty fudge, dark chocolate nougat cardamon, milk amaretti en white speculoos. De repen en fudge zijn onder andere te koop bij de Albert Heijn en Jumbo, maar de Hoogvliet heeft de repen sinds kort ook opgenomen in het assortiment! Dus wil je jezelf eens goed verwennen met lekkere chocolade of fudge, koop Johnny Doodle!


Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten