vrijdag 24 juni 2016

Resto-review : Kota Radja Gemert

Heeyheey!


Vandaag schrijf ik een review over een restaurant uit het dorp waar ik vandaan kom. Iedereen uit Gemert is ooit wezen eten bij Restaurant Kota Radja. Punt. Anders ben je geen echte Gemertenaar. Ik kom hier al vanaf kleins af aan omdat dit het lievelingsrestaurant van mijn opa was, als hij jarig was gingen we hier dan ook met de hele familie uiteten. Mijn favorieten als kind waren toch wel de frikandellen, meloen en stokbrood met kruidenboter, maar naarmate ik ouder werd is mijn smaak toch wel iets verfijnder geworden. Nu word ik vooral heel gelukkig van de sushi. Ik heb zelf ook een tijd bij Kota Radja in de bediening gestaan, waardoor ik mezelf toch wel een buffetexpert mag noemen.


Ik loods jullie even virtueel door het buffet heen. Als je rechts het buffet binnenloopt kom je eerst langs de soepen ( Chinese tomatensoep en een wisselende soep) met het stokbrood en de koude voorgerechten. Bij koude voorgerechten kan je bijvoorbeeld denken aan gerookte zalm, salades, zoetzure groentes, galiameloen en dergelijke. Als je doorloopt zijn aan de linkerkant de warme hoofdgerechten. Mijn favorieten zijn de Chinese baars in een pittige saus en de zalm in een sojasaus. Verder zijn natuurlijk ook de foe yong hai, bami en alle klassiekers van de partij. In het weekend heb je rechts ook dimsum staan en pittige boontjes. Verder heb je aan de rechterkant toppertjes als de loempiaatjes en de gevulde bananenbollen. Er is een grill waar door middel van life cooking vlees en vis voor de gasten wordt bereid en aan de linkerkant is ook nog een sushibuffet met een diversiteit aan sushi's en sashimi's. Als je de hoek omslaat kom je bij het toetjesbuffet, waar vers fruit de boventoon voert.

Hebben jullie al honger? Mooi, ik namelijk ook. Op di t/m do is het buffet 15,50 op vrijdag 19,00 en op zaterdag, zondag en feestdagen 21,50 (luxe buffet). Als 65+er krijg je op vertoon van je legitimatie nog 2 euro korting en ook kinderen eten goedkoper mee.

Personeel is verder vriendelijk en behulpzaam.

Ik eet hier altijd met plezier en ik raad dit restaurant zeker aan om een keer te gaan eten.

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten