dinsdag 21 juni 2016

Restoreview : stadscafé van der Werff

Hoi leuke lezers,

Een tijdje geleden heb ik al een keer een review over van der Werff geschreven, om deze kort samen te vatten : de gepofte paprikasoep was lekker en de bediening was een stuk minder. Ik vind de service altijd heel belangrijk en had dus minder positieve gevoelens aan dit uitje over gehouden. Mijn vriend was laatst in Leiden en we hadden intens veel zin in uiensoep (met zo'n lekkere kaascrouton weet je wel). Toevallig wist ik dat van der Werff deze op de kaart heeft staan en besloten we om hier toch heen te gaan.


Het was best lekker weer en een commissiegenootje van me was hier ook al aan het chillen. Het was vrij druk, maar we hadden toch een tafeltje in de zon gevonden. De bediening kwam al redelijk snel vragen of we iets wilden drinken/eten (heel wat anders dan de vorige keer dus). Het drinken kwam best snel, de soep duurde behoorlijk lang. Ik vond dit verder niet zo'n probleem, want goed werk heeft tijd nodig. Ik verwachte nu natuurlijk wel een heeeerlijke soep.

En die verwachting kwam uit! Jezusmina wat een pareltje is die uiensoep zeg. Vol van smaak, een flinke hoeveelheid soep en een heerlijke gelaagdheid aan smaken. Van der Werff : you have redeemed yourself! Jullie zullen mij de komende tijd regelmatig tegenkomen in het zonnetje bij van der Werff met een grote kop uiensoep voor mijn neus. Ik was deze keer ook een stuk positiever over de skills van de bediening. Verder kost de uiensoep €5.50, wat ik een hele redelijke prijs vind.

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten