vrijdag 8 juli 2016

Culinair: gemixte ovengroenten

Heey!

Vandaag heb ik een recept voor jullie wat weinig bereiding kost, alleen maar veel oventijd. Er lagen nog redelijk wat restjes in de koelkast van verschillende soorten groenten dus leek dit gerechtje me ideaal om klaar te maken. Het is best gezond en ik heb het vandaag gecombineerd met vega schnitzels en gemarineerde aardappeltjes.

Voor de schaal met ovengroenten heb je nodig :
2 tomaten - 1 ui - 1 courgette - 1 puntpaprika - olijfolie - gedroogde oregano - balsamico azijn - 1 bakje champignons

Stap 1 : Snijd de courgette in plakjes, de ui en paprika in reepjes, de tomaat in blokjes en de champignons door de midden. Natuurlijk maakt het eigenlijk helemaal niks uit hoe je ze snijdt maar zo heb ik ze gesneden.
Stap 2 : Doe alles bij elkaar in de ovenschaal en giet er 2 eetlepels olijfolie en een theelepel balsamico overheen. Vervolgens strooi je er nog een flinke hand gedroogde oregano over. Mix de groenten lekker een beetje door elkaar.
Stap 3 : Zet de schaal op 200 graden boven en onder warmte in de oven voor ongeveer 40 minuten, schep de groenten af en toe om zodat alles gelijkmatig gaart. (vergeet hierbij niet je ovenhandschoenen, like me)

Zo simpel is het! Geniet ervan.

Liefs, Leidse meisjes

p.s. chorizoworst is een lekkere toevoeging voor de carnivoortjes onder ons

Geen opmerkingen:

Een reactie posten