maandag 4 juli 2016

Hotspot : Mamie Gourmande

Hoi!

Een tijdje terug heb ik samen met mijn mama Leiden verkent als een echte toerist en tijdens deze verkenning kwamen we Mamie Gourmande tegen, een authentiek Frans bakkerijtje. De aanblik charmeerde ons meteen, dus zijn we snel naar binnen gelopen. Het was al wat later op de avond, dus veel broden waren al weg, Wij kozen voor een lang traditioneel brood en een brood gevuld met kruiden. Terwijl we wilden afrekenen zag ik het echt het leukste taartje ooit. Een prachtige laag van opgeklopt en gebakken eiwit en een heerlijke laag met citroen crème eronder. Moest ik hebben natuurlijk. Mama koos een taartje uit met een peertje erin en gewapend met volle boodschappentassen liepen we weer naar buiten.

De taartjes hebben we later op de avond aan de gracht opgegeten en jemig wat zijn die lekker. Het taartje met citroen bleef mijn favoriet, maar het perentaartje mag er ook zeker wezen.

We besloten 50/50 te doen, daarom zijn ze doormidden gesneden.


De dag erop aten we de twee stokbroden op, ook erg lekker. Het kruidenstokbrood enthousiasmeerde me wel meer dan het 'gewone' brood.

Ik heb nog een paar producten van mamie gourmande op mijn wishlist staan : de quiche met tomaat, courgette en geitenkaas en het chocoladetaartje. Binnenkort krijgen jullie dus nog een update met deze producten erin verwerkt. ;)

Mamie Gourmande is op en top Frans en zeker de moeite waard om eens te gaan kijken.

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten