maandag 11 juli 2016

Hotspot : Naturalis

Heyy,

Laatst was ik in een natuurhistorisch museum. Ik hoor je nu al denken : no way! Maaaar het wordt nog beter, ik heb het ook nog heel erg naar mijn zin gehad. Omringd door gezinnen met kleinere kinderen en schoolexcursies hebben mam en ik dolgelukkig alle zalen van Naturalis afgestruind. Het leuke aan Naturalis is dat er ook veel interactieve spellen zijn, zo heb ik uitgetest of ik een goede slang zou zijn (nee) door over de vloer te kruipen en door warmte muizen te zoeken. Ook heb ik getest of ik zou overleven als zwaluw (nee) of als havik (nope). Langs het feit dat ik nu weet dat ik geen talent heb in prooien vangen was het ook gewoon leuk om te doen.

Dit was dus geen T-Rex
Iets anders wat je kan bekijken zijn allerlei skeletten, en ja, ik weet dat skeletten niet gelijk staan aan fun. Dinoskeletten staan dat in mijn ogen echter wel, ze zijn torenhoog en ontzettend indrukwekkend. In september komt er zelfs nog een T-Rex bij. Ik had de aankondiging echter verkeerd gelezen wat een nogal ongemakkelijke situatie opleverde. Ik bleef maar praten over de T-Rex, tot ik er na 10 minuten achterkwam dat ik voor de verkeerde dino stond. Ik vroeg me al af waarom die vijfjarigen me zo raar aankeken. In september moet ik dus maar weer terug voor de T-Rex. Langs dino's zijn er nog heel veel meer dieren om te bekijken, bij enkelen geeft Freek Vonk himself erg enthousiast uitleg via een filmpje. Leuk!






Van al die indrukken kregen we wel honger en gelukkig heeft Naturalis ook nog een heel leuk restaurantje. De aankleding is stijlvol en je hebt keus genoeg. Mam en ik gingen voor broodjes en een ciroencakeje. Het smaakte allemaal goed.


Naturalis is echt een aanrader als je in de buurt van Leiden woont en je kan je hier met gemak uren vermaken op een regenachtige dag in de vakantie. Als student krijg je ook nog flinke korting dus WIN WIN!

Liefs, Leidse meisjes





Geen opmerkingen:

Een reactie posten