zaterdag 9 juli 2016

Restoreview : Puuur

Hey there!

Een paar dagen geleden was ik samen met een vriendinnetje een drankje gaan drinken bij Puuur in Gemert om te vieren dat ik mijn propedeuse gehaald heb. De lekkere hapjes, vriendelijke bediening en leuke vibe maakten het een topavond. Een tijdje terug was ik hier ook al lunchen met dat vriendinnetje, daarom dacht ik dat het wel tijd werd om een review over Puuur te schrijven. (ik ben hier namelijk toch wel regelmatig te vinden)

 
 
Toen we een tijdje terug gingen lunchen heb ik bijna een kwartier lang naar de menukaart gestaard omdat ik geen keuze kon maken tussen alle lekkere gerechtjes. We besloten uiteindelijk voor een kopje soep en een broodje te gaan, de keuze van soep was snel gemaakt. Ik ben gek op soep van pomodori tomaten, wat de soepkeuze al wat makkelijker maakte. Voor 3 euro heb je de 'kleine' variant, die helemaal niet zo klein is. Ik had deze soep al ooit eerder gehad en hij was opnieuw ontzettend lekker en smaakvol.

Een broodje uitkiezen was een stuk moeilijker, maar uiteindelijk had ik de knoop doorgehakt : het werd de vegetarische variant van het broodje gegratineerde brie, spek, rucola, walnoot en een mosterd-dille dressing. Mijn lunchmaatje koos voor een tosti. Mijn broodje was ontzettend lekker, ik ben dan ook een echte brie fan. Ik hoorde dat ook de tosti erg goed smaakte en het was ook een ruime portie. De broodjes werden geserveerd op schattige houten plankjes wat het geheel nog leuker maakte. Onze lunch was goed geslaagd.

 
De keer erop hebben we samen de borrelkaart uitgetest, als we samen iets gaan 'drinken' komen hier altijd hapjes bij kijken. (oeps) Onze favorieten zijn broodplankjes en nacho's, dus dat kwam hier ook op tafel. De wat pittige aioli en de pesto die bij het brood werden geserveerd waren heerlijk van smaak en ook niet zo standaard als bij sommige andere broodmandjes. De nacho's waren ook lekker, maar die heb ik wel ooit lekkerder gehad. Als drankje had ik een rosé wijntje besteld, dit is echt een ontzettende aanrader! Ik heb nog niet vaak zo'n lekkere rosé gehad. De bediening was (net als de vorige keer) weer erg vriendelijk, wat voor mij zeer belangrijk is als ik ergens wat ga eten/drinken.

Ik had de helft van het brood al opgegeten, sorry
 
Het enige wat mijn foodpartner in crime en ik nog niet hebben gedaan is dineren bij Puuur, wat we wel zeker nog een keertje gaan doen. Op de dinerkaart staan geitenkaaskrokketjes die me nu al roepen.

Ik houd jullie op de hoogte ;)

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten