vrijdag 22 juli 2016

Restoreview : Theehuis De Leidsehout

Heey!

Omdat ik mijn klasgenootjes in de vakantie wat minder zie hadden we afgesproken om gezellig wat te gaan lunchen in Leiden. Een vriendinnetje is een echte Leidenaar en ze wist dus ook een leuk theehuis waar wij allemaal nog nooit geweest waren. De Leidsehout zit op loopafstand van het station en is in een buurt met veel groen. Bij het theehuis is ook een soort kinderboerderij en volgens mij ligt er een soort bos achter. Je zit er in ieder geval gezellig en het is een goede plek om even te ontsnappen aan de drukte van de stad.

Nu op naar de belangrijke zaken : hoe smaakte het eten? De kaart is erg gevarieerd en na een kwartier getwijfeld te hebben tussen de tosti kaas, tomaat en bieslook, het oerbrood met een kaas- en een groentekroket en het broodje met warme geitenkaas en gegrilde groenten besloot ik toch voor het laatste te gaan. Mijn klasgenootjes hadden ook allemaal iets lekkers uitgezocht en enige tijd later kregen we dan ook alles uitgeserveerd. Twee vriendinnetjes hadden een tosti besteld, maar er was nogal wat onduidelijkheid over of het nou wit of bruin brood moest zijn in de keuken, ze kwamen dan ook met het verkeerde aanzetten. Ze mochten de verkeerde tosti houden en kregen ook nog een goede tosti, wat ik niet gewend ben van andere restaurants. Bij de Leidsehout waren ze dan ook erg klantvriendelijk. Vooral één ober straalde passie en enthousiasme voor het horecavak uit, wat voor mij erg belangrijk is als ik ergens wat ga eten.

Mijn broodje was echt ontzettend lekker. Helaas besloot ik met al mijn bloggerwijsheid om aan de indeling van het bord wat te veranderen, waardoor een snee brood nu bovenop lag. Het resultaat was uiteindelijk dat je niet meer ziet wat er op mijn broodje ligt. Daarom zal ik het jullie maar vertellen. Mijn broodje bestond uit bruin brood met warme geitenkaas, walnoten, bieslook, rode ui, gegrilde paprika, gegrilde courgette en nog wat andere groenten. Het geheel was erg lekker en smaakvol.

Gelukkig was het vriendinnetje rechts van me zo verstandig om niet te morrelen met de indeling van haar bord, waardoor ik uiteindelijk toch nog een mooie foto heb kunnen maken. Ze had een broodje met parmaham, mozzarella, pesto en gegrilde groenten en was er ook erg over te spreken. Ik heb geen enkel verdrietig gezichtje aan tafel gezien dus volgens mij had iedereen lekker gegeten. De prijzen zijn ook erg redelijk en de prijs-kwaliteit verhouding is goed.

De Leidsehout is een aanrader en ik kom er zeker nog een keertje terug.

Liefs, Leidse meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten