zondag 25 september 2016

Culinair : pasta met avocadosaus en radler


Hoi!
Laatst wilde ik pasta met avocadosaus maken, helaas kwam ik er achter dat ik de citroen vergeten was. Dit is best wel een belangrijk ingrediënt (anders is het namelijk best vies) dus ik zag mijn lekkere avondeten al in het water vallen. Totdat ik het blikje citroenbier in mijn koelkast vond. Het was het meest citroenerige wat ik kon vinden, dus ik besloot er maar gewoon voor te gaan. Of het nou echt een succes was? Nee. Maar wel minder vies dan als ik het zonder enige vorm van citroen had gemaakt, dus het was toch een soort van overwinning.


Je hebt nodig voor 1 persoon :
- 1 avocado -  1 hand erwten - half blikje radler - half pakje verse pasta met walnoot en kaas van AH - klein beetje room - knoflookpoeder - zout - peper

Stap 1 : Zet een pan water op voor de pasta en pel de avocado waarop je hem vervolgens in de blender doet. Voeg hier een klein beetje zout, peper en knoflookpoeder aan toe en het halve blikje radler. Vervolgens mix je dit lekker totdat je een sausje krijgt.
Stap 2 : Kook de pasta de aangewezen tijd en warm de avocadosaus op in een andere pan. Doe hier ook de doperwtjes bij. Uiteindelijk doe je de pasta met een klein beetje kookvocht bij de avocado-erwtensaus en dan is het klaar als alles goed is doorgewarmt.

Hier was ik nog enthousiast
Ik heb alles opgegeten, maar echt laaiend enthousiast was ik niet, je kan het beste gewoon een citroen kopen en je blikje radler lekker opdrinken. Het was wel leuk om te maken haha, dus als je een keer toch niks te doen hebt en je hebt toevallig al deze ingrediënten in huis kan jij misschien  wel een betere variant maken?

Liefs, Leidse Meisjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten