zondag 4 september 2016

Hotspot : Zeezout Elektronic Music Festival

Heeey!

Merel en ik houden wel van een feestje en Meer vroeg of ik het leuk vond om mee naar Zeezout te gaan. Nou is elektronic music niet mijn lievelingsmuziek maar het festival zag er tof uit en we zouden het sowieso wel gezellig hebben dus kochten we meteen kaartjes. (30 euro)

Zoals gewoonlijk ging de reis in het openbaar vervoer niet helemaal soepel, waardoor ik uiteindelijk een tas vol met logeerspullen bij had. Gelukkig deed de beveiliging van het festival niet moeilijk over mijn gezichtsreiniger en parfum en hoefde ik niet alles weg te gooien. Merel mocht haar tosti smeerkaas ook bij zich houden, dus de controle viel wel mee. Wel werd iedereen gefouilleerd, dus als je dingen mee wil smokkelen die erger zijn dan een tosti denk ik dat je er wel uitgefilterd wordt.

Na 7,25!?!?!?! voor een kluisje betaald te hebben konden we eindelijk het festivalterrein op en ik was meteen onder de indruk. Op de een of andere manier deden de stages me een beetje denken aan van die Sahara/woestijntenten en alles had een hele vette uitstraling. Er waren 3 grote stages met nog een kleine stage als extraatje die bekend stond onder de naam Zwart Goud. Na een grote ronde gelopen te hebben vonden we de mainstage het leukste en daar hebben we dan ook een groot deel van de middag gestaan. De muziek was elektronic waardoor je een om de zoveel tijd wisselende beat hebt. Dat klinkt misschien wat vreemd, maar als de zon op je gezicht schijnt en overal om je heen mensen dansen op dezelfde hypnotiserende beat wordt je helemaal zen. We waren ietwat underdressed, omdat iedereen er echt ontzettend hip en glitterig uitzag en wij gewoon normale kleding aanhadden. Next time gaan wij ook over de top met onze kleding. Het publiek zat voornamelijk tussen de 22-30. (naar mijn schatting) Wij waren dus een klein beetje de jonkies van het festival.


Na uren gedanst te hebben op Andy Hart, Awesome Tapes from Africa en nog vele anderen kregen we toch wel wat honger. Er stonden verschillende stoere robuuste foodtrucks met angus beef burgers, Aziatisch eten en pizza van Wood. Als echte foodies besloten we om gewoon 2 avondmaaltijden te eten en kozen we loempia's en pizza. De loempia's waren heerlijk van smaak en lekker spicy. We betaalden 1,5 munt wat omgerekend 4,20 is. Bij de pizza hadden we eigenlijk verwacht maar één punt te krijgen, maar (lucky us) kregen we gewoon een hele pizza. De pizza was 2,5 munt dus 7 euro. De pizza was ook heel lekker en we vonden de prijzen voor eten ook redelijk meevallen als je ze vergelijkt met andere festivals. Voor een biertje betaalde je een muntje, voor drankjes als Skinny Bitch was je wel wat meer muntjes kwijt, maar dan heb je ook wat.

 
Je kon op het festival ook een soort filmscript van 5 seconden laten maken in een fotobusje, ik weet niet precies hoe het werkte maar er was veel animo voor dus het zal vast leuk zijn. Als je pijn aan je voeten kreeg van het dansen kon je lekker aan de waterkant gaan zitten en de algehele vibe van het festival was heel relaxt en ontspannen. Ik heb nergens opstootjes of geruzie gezien en volgens mij is alles ook prima verlopen. Mijn oordeel over Zeezout is heel positief en ik heb dan ook een hele leuke dag gehad.

Zeezout Festival in het Diemerbos is een mega aanrader!

Liefs, Leidse Meisjes

 



 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten