dinsdag 18 oktober 2016

Around the world : tortillas met mexiaanse groente en kip

Hoi!

Gister at ik samen met mijn commissie van corpus delicti. Voor alle niet studenten : een commissie is een groepje mensen wat samen iets organiseert voor bijvoorbeeld een studievereniging. Heel gezellig natuurlijk, maar aangezien sommige mensen (Maikel) nogal moeilijke eters waren was het nog even lastig om een recept uit te kiezen. Eigenlijk was Sterre de enige die geen moeilijke eetwensen had haha. Uiteindelijk werden het tortilla's met allemaal verschillende dingen erop zodat iedereen zijn eigen perfecte tortilla samen kon stellen. Ideaal.

Je hebt nodig voor 4 grote eters :
12 tortilla's - 2 avocado's - 1 zakje tacokruiden - 2 zakken Mexicaanse groente - 3 tomaten - 1 zak ijsbergsla - 1 potje tacosaus - 250 gr kip - 1 zakje kaas - limoensap - peper en zout

Stap 1 : Laat 2 pannen warm worden en doe in de ene de kip en in de andere de groentes met fijngesneden tomaat. Schil ondertussen de avocado's en prak deze met een vork tot een puree.
Stap 2 : Voeg 2 theelepels limoensap en peper en zout naar smaak toe aan de geprakte avocado.
Voeg daarnaast de tacokruiden toe aan de groenten.
Stap 3 : Verwarm de tortilla's kort in een pan.

Eigenlijk is het gewoon intens simpel, je doet nu gewoon op je tortilla wat je lekker vindt. Houd je van kaas dan pak je kaas en als je dat super vies vindt niet : lijkt me logisch.

Het eten was best wel chill, alhoewel ik een klein beetje de knoflook in de avocadopuree miste. Oh, en ik wilde eigenlijk dat mijn kaas gesmolten was, maar bij gebrek aan een oven werd dat lastig haha. We hebben ook nog uitgebreide discussies gehad over hoe een tortilla precies gegeten moet worden, voor de 'pakketjes' manier contacteer je Maikel voor een cursus en als je hem als een halve dubbelgevouwen maan wil eten dan sms je mij.

Smakelijk!

Liefs, Leidse meisjes
Alle fotocredits naar A. Oosterink fotografie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten