zaterdag 1 oktober 2016

Restoreview : Happy Italy in Eindhoven

Heey!

Ik heb laatst de lekkerste pizza ooit gehad. Echt waar. Ik neem aan dat iedereen Happy Italy wel kent, met vestigingen door heel Nederland kan het bijna niet dat je nog nooit bij deze keten gegeten hebt. Ik ben fan en ik ga je in onderstaande post haarfijn uitleggen waarom.

De Happy Italy in Eindhoven zou wel eens het drukst bezochte restaurant van heel de stad kunnen zijn (pin me hier niet op vast, ik heb er geen onderzoek naar gedaan ofzo). Verschillende voormalig winkelpanden zijn omgetoverd tot een groot restaurant, maar door de hoogteverschillen geeft het geen 'eetschuur' gevoel zeg maar. Grote restaurants kunnen soms heel ongezellig ogen, maar door de etages en door de verschillende tafels (hoge en lage) is het toch knus. Je kan niet reserveren voor 2 personen dus we gingen op goed geluk uiteten, wel al wat vroeger dus we hoopten dat er toch meteen plaats zou zijn. Nou nee, er was best een lange rij. Er werd ons verteld dat het vol zat, waardoor ik dacht dat alle tafels bezet waren. Dit bleek echter bij lange na niet het geval dus ik neem aan dat het wat capaciteit van het personeel en de keuken vol zat. De rij ging redelijk snel en we hadden best snel een tafeltje.

We besloten 2 pizza's samen te delen, ik wilde heel graag de pizza met aubergine (Norma) proberen en mijn gezelschap de Ai Funghi. En Frits, ik moet het je nageven : de pizza met champignons was echt de beste keuze. Ai Funghi was belegd met tomatensaus, verse paddenstoelen, mozzarella en verse knoflook. Man, man, man wat is die pizza genieten. Intense smaken en heerlijk krokant. Als ik nu een gerecht zou mogen kiezen wat ik verplicht elke dag zou moeten eten zou ik deze pizza kiezen. De pizza Norma viel me daarentegen wat tegen, omdat ik gegrilde plakken aubergine had verwacht en geen blokjes. Omdat 1. gegrilde plakken meer smaken hebben en 2. blokken op je pizza onhandig eten is. Als ik Happy Italy dan ook een tip zou mogen geven : ga voor dunne, gegrilde plakken aubergine. Verder zat op deze pizza ook ricotta salata kaas en basilicum. De pizza met champignons was 7.75 en de Norma 4.75, voor zo'n grote pizza behoorlijk goedkoop en je krijgt echt kwaliteit.

De bediening was erg vriendelijk en we kregen ook nog een doggybag aangeboden voor de punt pizza die we over hadden. Ik vind dat persoonlijk een heel goed idee, omdat mensen soms best veel laten liggen en al dat weggegooide eten is natuurlijk zonde. Kijkend naar de tafeltjes om ons heen zag ik een stelletje met een pasta die er lekker uitzag, ik denk dat het de pasta Siciliana was met buffelmozzarella, basilicum, cherrytomaatjes en Parmezaanse kaas. Deze pasta wil ik graag nog een keertje proberen, op mijn verlanglijstje staat verder nog de pizza di Lusso Margeritha met buffelmozzarella, pizza Delizioza met gegrilde paprika en de drie verschillende ravioli's (ricotta-spinazie met groenten / zongedroogde tomaat / bospaddenstoelen en truffel). Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van deze gerechtjes en ik kom zeker snel terug bij Happy Italy. Alleen maar liefde.

Als sluitstuk op de avond vroeg mijn vriend me die avond of ik een relatie met hem wilde, dus Happy Italy heeft een speciaal plekje in mijn foodhart.

Liefs, Leidse meisjes



Geen opmerkingen:

Een reactie posten